Croatia: 5 zile sunt prea putine!

Acum vreo 6 ani faceam planuri pentru vacanta de vara cu iubitul meu, cand vine cu o propunere neasteptata: “Hai in Croatia!”

Nu stiu de ce nu ma gandisem niciodata la Crotia pentru vacanta de vara. E drept ca nici vacanta de vara nu era o chestie obligatorie pentru mine, asa cum a devenit de cand el se ocupa de departamentul asta.

Dar, revenind la povestea noastra, am facut ceva calcule si am zis “Da”! Da, hai in Croatia, nu alt fel de “Da” 🙂 Vacanta presupunea 12 zile: 2 pe drum la dus, cu o oprire de o noapte in Belgrad, apoi 5 zile in Makarska, 3 zile in Budva si inca 2 zile pe drum inapoi, cu inca o noapte in Belgrad.

Si pentru ca experientele din fiecare destinatie au fost foarte diferite, am sa vorbesc pe rand de fiecare. Iar astazi ma opresc la Croatia, destinatia principal a acelei vacante.

Makarska

Am plecat cu un grup mare, dupa standardele mele (vreo 14 oameni?) ceea ce a dus la o organizare mai… dezorganizata, la un program mai haotic si la faptul ca nu am atatea amintiri de acolo pe cat mi-as fi dorit. Noroc cu pozele 🙂

Prima impresie legata de Croatia a fost o oprire in Zagreb. Dat fiind ca era sarbatoare (Sfanta Maria) totul era inchis. Dar absolut totul! Am intrat intr-un mall, in speranta ca o sa mancam ceva si pentru cateva momente am avut senzatia ca sunt intr-un scenariu post-apocaliptic, in care oamenii au disparut complet din peisaj. In fine, ne-am resemnat cu o vizita scurta la prima benzinarie care ne-a iesit in cale si ne-am vazut de drum.

Urmatoarea oprire a fost la Lacurile Plitvice. Singurul regret legat de oprirea asta e ca nu am facut-o mai devreme ca sa fi avut timp sa vizitam cat mai mult din parc, pentru ca e practic imposibil sa-l vezi pe tot intr-o singura zi. Culoarea lacurilor iti taie respiratia, iar faptul ca poti sa vezi perfect trunchiurile copacilor de pe fundul lacurilor cu adancimi de peste 3-4 metri este iarasi impresionant! Nu am reusit sa vedem cascadele, dar sper sa existe o data viitoare.

Lacurile Plitvice

Tarziu, noaptea am ajuns si la cazare, dupa destule peripetii (una dintre masinile din grup a cedat nervos intr-o intersectie si a scos la propriu fum pe nas, adica aburi de sub capota). Cazarea a fost ok, desi nu as putea sa spun exact unde am stat, pentru ca nu ne-am ocupat noi de rezervari, ci un alt cuplu din grup. Am inchiriat o vila maricica, dar nu tocmai ok pentru cate cupluri eram versus cati singuratici, dar ne-am descurcat.

Ce mi-a placut? Marea extrem de curata, apa albastra ca cerneala prin care vedeai cu ochiul liber fundul marii pana la 4-5 metri adancime. Nu-mi amintesc exact ce am mancat acolo, dar stiu ca fost bun, iar Makarska este foarte frumoasa, cu stradute mici si case cochete, tipic mediteraneene.

Makarska

Mi-a mai placut foarte mult o croaziera de o zi, in care am vizitat o insula (spre rusinea mea nu mai stiu care) si am mancat cel mai bun peste ever, facut pe vas, pe un gratar imens! Atmosfera a fost foarte misto, s-a dansat, s-a cantat, am facut poze in cabina  capitanului cu tot felul de palarii de pirat, foarte haios si bine organizat.

Grilled fish

grilled fish

Tot pe lista de experiente de bifat a fost si faptul ca mi-am invins o mare frica si am facut parasailing, doar ca sa nu-mi las iubitul singur, cand toata lumea se ducea cu jumatatea. Cred ca pozele spun totul: de la groaza intiparita pe figura mea, inainte de imbarcare, pana la bucuria ca n-am murit de inima, ba dimpotriva, era o liniste deplina la inaltime, iar privelistea de nedescris.

Parasiling

Makarska

Ce nu mi-a placut: Plajele stancoase de pe care plonjai la adancimi foarte mari. Pentru cineva care nu stie sa inoate e un mare minus, iar eu nu stiu sa inot. Avantajul a fost ca neputand sa intru in mare prea mult, m-am ales cu un bronz cum n-am avut niciodata!

Un alt dezavantaj a fost ca, din cauza programului haotic mai sus mentionat, nu am apucat sa vedem foarte mult din statiune, nici sa ne bucuram de bucataria locala, asa ca amintirile mele de acolo sunt vagi.

Ultima mea amintire legata de Croatia este oprirea in Dubrovnik, in drum spre Muntenegru. Si Dubrovnikul mi-a placut foarte mult, este superba privelistea de pe zidurile cetatii. Era foarte cald si destul de aglomerat, dar a meritat clar efortul. Din nou, mi-ar fi placut sa fim mai organizati si sa putem vizita din obiectivele turistice, dar sper si aici la o data viitoare.

Dubrovnik

Pentru cine nu a fost in Croatia, mie mi-a lasat impresia de sora mai “fitoasa” a Greciei. Este o destinatie mai scumpa decat Grecia, localnicii nu mi-au lasat o impresia atat de puternica, incat sa pot spune ca sunt primitori, prietenosi sau dimpotriva… Dar daca planificati o excursie acolo, neaprat treceti pe la Lacurile Plitvice si prin Dubrovnik. Chiar si doar pentru o zi, o sa merite din plin efortul!

Advertisements

2 thoughts on “Croatia: 5 zile sunt prea putine!